Dagens ämne: Vikthysteri

Är med i en tråd på http://www.familjeliv.se där dagens ämne är vikthysteri
finns så mycket att säga & tycka om det
så många olika tankar; man själv har flera & tala då om alla andra. finns massor

Jag är själv ganska så kraftigt överviktig, som jag skrivit om här. Anledningen till att jag vill gå ner är att jag ska kunna orka mer & inte få några sjukdomar som beror på min vikt. Jag väger ju ändå ca 100kg :(

Men sen finns det ju tyvärr de som är helt normalviktiga och tycker de är överviktiga & gör allt för att försöka gå ner. Visst så länge man mår bra av det så är det ju helt ok. Men det finns ju de som går längre än så


Tror mycket beror på tidningarna/media. Många kändisar som är trådsmala och gått ner all vikt efter en graviditet på bara någon vecka.

Man hör för mycket om detta Size 0. Där tycker jag att gränsen har gått för länge sen.
Skulle leta upp en bild på google för att lägga in för att man ska se hur motbjudande det är. det första min son på tre år säger är "vad smal"
Tänk att t.om. små barn förstår hur smalt det är. visserligen är de vana vid sin mamma vid storlek större, men ändå.

Förstår inte hur folk kan eftersträva en sån kropp. Visst inte alla, men finns ju många som gör. Men finns ju inget som är hälsosamt med att ha en kropp utan något som helst fett. Man kan ha en smal & fin hälsosam kropp utan att må dåligt för det. Jag tycker att alla ska eftersträva att ha en kropp där de mår bra & är hälsosamma.

ser ni något attraktivt i detta??


visst är detta mycket mer hälsosamt & finare


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja tyvärr är ju dagens ideal skeva och "kändisarnas" värld är en helt annan en verkligheten.

Jag håller med dig att en hälsosam och sund kropp somman själv triuvs och mår bra i är vad vi ska eftersträva.

2008-08-13 @ 10:45:46
URL: http://malinanan.blogspot.com/
Postat av: einstein

Jag är en av dessa normalviktiga som försöker gå ner i vikt. Jag har även varit en alldeles för smal stolpe i min ungdom. Dit vill jag INTE igen, jag vill nå en vikt och framför allt en kost som gör att jag mår bra. jag väger kanske normalt idag, men om jag skulle ha fortsatt i denna bana så hade jag inte gjort det. Jag har gått upp 7 kilo på mindre än ett år! Det är det som skrämmer mig mer än vad jag väger nu. Tar jag inte tag i det nu så kommer jag snart sitta där med en massa överviktkilon! :-o Jag vet att jag mår bäst om jag håller vikten runt 57-60 kilo. :-)Fast egentligen är det uteslutandet av allt onyttigt som jag mår bra av, vikten är bara en morot till att hålla kosten. :-) När jag kommer ner till min målvikt så ska jag kämpa för att hålla den. :-)

2008-08-14 @ 08:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0